اخبار

اطلاعیه اداره صنعت معدن تجارت میبد

(بدون دیدگاه)


تمیر کردن کامپیوتر با چند روش ساده خانگی!

(بدون دیدگاه)


نتایج نهایی شورای روستاهای بخش ندوشن مشخص شد

(بدون دیدگاه)


منتخبین شورای شهر ندوشن چه کسانی هستند؟

(۱ دیدگاه)


حضور حماسی مردم ندوشن در انتخابات/ تصاویر

(بدون دیدگاه)


شورای شهر مرجعی برای تصمیم سازی/انتخاب احساسی یا عاقلانه؟

(بدون دیدگاه)


مردم؛ صاحبان اصلی انقلاب هستند

(بدون دیدگاه)


چیزی تا انتخابات نمانده!

(بدون دیدگاه)


«حجت عقلی و حجت شرعی» تعیین تکلیف می کند

(بدون دیدگاه)


همه می آییم

(بدون دیدگاه)


اعلام اسامی و کد نامزدهای انتخابات شورای شهر ندوشن

(بدون دیدگاه)


جشن شکر گزاری خواندن قرآن دانش آموزان کلاس سوم +عکس

(بدون دیدگاه)


در نظر سنجی شرکت کنید

(بدون دیدگاه)


دستورالعمل هایی برای شاد زندگی کردن

(بدون دیدگاه)


“شوق انتظار”

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 20250 بدون دیدگاه انتشار: ۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ نسخه چاپي ارسال به دوستان

گفتگو با مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن

به مناسبت هفته ثبت احوال

گفتگو با مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن

به مناسبت روز ثبت احوال گفتگو با احمد علی عزیزی مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛ ثبت احوال به صورت یکپارچه در جهان مربوط به قرن نوزدهم میلادی است. در ایران همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و نیاز به شناسایی اتباع جهت ایجاد ارتش منظم ، اخذ مالیات و …. تاسیس ثبت احوال در دستور کار قرار گرفت. از این رو در جلسه مورخه ۳۰ آذر ماه ۱۲۹۷ ه ش به تصویب هیات وزیران رسید و با صدور شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ ۳ دی ماه ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

سازمان ثبت احوال کشور به دلیل داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمار های حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت محسوب می شود. ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و و اطلاعات ویژه جمعیتی به ارکان حکومت یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سازمان می باشد.

به مناسبت هفته ثبت احوال ( ۳ الی ۹ دیماه )، جهت اطلاع بیشتر اهالی بخش ندوشن با نمایندگی ثبت احوال بخش و کارکرد های آن، مصاحبه ای با احمد علی عزیزی مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن انجام داده ایم که در پی می آید:

ضمن تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار پایگاه خبری ندای ندوشن قرار دادید، در ابتدای گفتگو در ارتباط با ثبت آماری وقایع حیاتی ندوشن بفرمائید.

آمار وقایع حیاتی ( تولد ، وفات ) در بخش ندوشن تا پایان آذرماه ۱۳۹۵ ( ۹ ماه ) به این صورت است: ما در این بازه زمانی در ندوشن  تعداد ۳۲واقعه ولادت و تعداد ۲۶ واقعه وفات ثبت کرده ایم.

درنمایندگی ثبت احوال ندوشن چه نوع خدماتی ارائه می شود؟

در  ثبت احوال ندوشن همه گونه خدمات سجلی اعم از: صدور شناسنامه نوزاد و ثبت ولادت ، ثبت وفات ، تعویض شناسنامه ، عکس دار نمودن شناسنامه ، صدور شناسنامه مفقودی ، تغییر نام و یا نام خانوادگی ، صدور کارت ملی هوشمند و … ارائه می شود. در واقع در این مورد اداره ثبت احوال بخش ندوشن همه گونه خدماتی که در سایر ادارات ثبت احوال در کشور ارائه می شود را به اهالی بخش ندوشن ارائه می نماید و هیچگونه مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اگر ممکن است توضیحاتی در مورد مراحل صدور کارت ملی هوشمند بفرمائید؟

کارت ملی هوشمند که از سال ۹۲ ارائه ی آن به متقاضیان انجام می شود در حال حاضر به صورت اختیاری می باشد. مراحل ارائه ی کارت ملی هوشمند به شکل زیر است:

• مراجعه فرد به آدرس اینترنتی https://www.ncr.ir  و انجام ثبت نام اولیه (در درج اطلاعات بایستی اطلاعات هویتی فرد، همسر و فرزندان، پدر ومادر به طور کامل درج گردد)
• مراجعه به وب سایت مذکور و نوبت گیری جهت مراجعه حضوری
• مراجعه حضوری متقاضی به  دفتر پیشخوان  توسط متقاضی در تاریخ مقرر

در پایان از زحمات شما در نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن تشکر وقدردانی می شود و از وقتی که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن قرار دادید سپاسگزاریم.

اخبار مرتبط :

اطلاعیه اداره صنعت معدن تجارت میبد

منتخبین شورای شهر ندوشن چه کسانی هستند؟

«جوانانِ بنی هاشم»! ما آمدیم + تصاویر

اگر به گذشته برگردم، شغل معلمی انتخاب اول من است

آمار دام های موجود در مراتع ندوشن به نصف کاهش یافت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید