اخبار

آزمون تورنی ریاضی مرحله اول بخش ندوشن برگزار شد

(بدون دیدگاه)


محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر بین المللی

(بدون دیدگاه)


میلیارد ریال بودجه ساخت راه ندوشن – ورزنه ابلاغ شد

(بدون دیدگاه)


جمعی از مسئولین بخش ندوشن با خانواده شهیدان صدر آباد دیدار کردند

(بدون دیدگاه)


دیدار جمعی از مسئولین وبسیجیان ندوشن با امام جمعه بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


مزار مطهر شهدای شهر ندوشن غبار روبی وعطر افشان شد

(بدون دیدگاه)


اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در ندوشن

(بدون دیدگاه)


بازدید مدیر آموزش و پرورش میبد از پروژه تخریب و بازسازی دبیرستان شهید نظری ندوشن

(بدون دیدگاه)


تکمیل احداث درمانگاه ندوشن با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

(بدون دیدگاه)


دفع نامناسب زباله، علت نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی است

(۱ دیدگاه)


تصاویری از برداشت زعفران در صدر آباد ندوشن

(بدون دیدگاه)


بازدید فرماندار میبد از روند برداشت زعفران در صدرآباد / تصاویر

(۱ دیدگاه)


اطلاع‌نگاشت | به جوانان عزیز چند سفارش دارم

(بدون دیدگاه)


آغاز برداشت طلای سرخ از اراضی بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


مشت‌های گره‌کرده نسل چهارم انقلاب علیه استکبار

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 21365 بدون دیدگاه انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱ نسخه چاپي ارسال به دوستان

توصیه های پزشکی برای تغذیه روزه داران/ نوشیدن آب هنگام افطار خطرناک است

در آستانه ماه مبارک رمضان؛

توصیه های پزشکی برای تغذیه روزه داران/ نوشیدن آب هنگام افطار خطرناک است

در ماه مبارک رمضان، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛در ماه مبارک رمضان ، رژیم غذایی ما نباید به نسبت قبل خیلی تغییر کند و در صورت امکان باید ساده باشد . رژیم غذایی همچنین باید طوری تنظیم شود که بر روی وزن تأثیر زیادی نداشته باشد . البته اگر فرد دچار اضافه وزن می باشد ، ماه رمضان فرصت مناسبی است تا وزن به حالت طبیعی برگردد .

توصیه هایی برای افطار


بیشتر انرژی بدن باید با خوردن سحری تامین شود. پس افطار را سبک بخورید تا شکم سنگین نشود.
غذای افطار باید سبک و پرکالری بوده و سریع هضم شود. مثل: خرما  ، شله زرد  ، مقداری کمی شیر و چای  کمرنگ. شما هم حتماً از غذاهای کم حجم استفاده کنید تا به معده فشاری وارد نشود.
بهتر است با چای شیرین و خرما روزه خود را باز کنید و حتی المقدور از نوشیدن آب زیاد بپرهیزید؛ چون این کار باعث بی حالی، ضعف و درد معده خواهد شد و مشکلات گوارشی را تشدید می کند.
 غذای افطار باید سبک و پرکالری بوده و سریع هضم شود. مثل: خرما ، شله زرد ، مقداری کمی شیر و چای کمرنگ.
توصیه هایی برای سحری
فراموش نکنید که پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی کند، بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می کند که سبب بروز علائمی نظیر سوء هاضمه، درد و نفخ معده می شود.
در ماه رمضان سعی کنید شب ها زود بخوابید تا بتوانید سحر به موقع ( تقریباً ۵/۱ ساعت قبل از اذان صبح ) بیدار شوید. با این روش از ورود مقدار زیادی غذا و مایعات به معده و تجمع آنها جلوگیری می کنید و هضم غذا نیز راحت تر خواهد بود.
بیدار نشدن برای سحری کاملاً اشتباه است و در طولانی مدت سبب ضعف و بی حالی روزه داران خواهد شد.
مایعات توصیه شده برای سحری باید به تدریج نوشیده شوند. یک لیوان آب میوه و یک لیوان شربت عسل  یا قند اثر مفیدی خواهد داشت.
رژیم غذایی سحر بهتراست شامل مواد غذایی متنوع باشد. این نکته برای نوجوانان اهمیت بیشتری دارد و باید از مواد غذایی قندی، پروتئین دار و پر انرژی استفاده کنند.
توصیه هایی دیگر برای روزه داران
اول ساعات بعد از سحری و سپس ساعات بعد از افطار به ترتیب برای مطالعه دانش آموزان و دانشجویان وقت مناسبی است.
ورزشکاران در ماه رمضان نسبت به افراد عادی نیاز بیشتری به پروتئین ، قند و ویتامین ها دارند. باید حدود ۳ ساعت بعد از افطار ورزش را شروع کرد تا غذای مصرف شده فرصت هضم پیدا کند. بین خوردن غذا و شروع ورزش باید فاصله ای باشد که جریان خون بتواند به راحتی به عضلات بدن برسد.
خرما ، سوپ، سبزیجات و شیر برای افطار ورزشکاران توصیه می شود.
در صورتی که فردی بعد از افطار قصد تمرین ورزش سنگین یا مسابقه ورزشی را دارد بهتر است قبل از شروع مسابقه، هنگام افطار از گوشت، زرده تخم مرغ و ماهی استفاده کند. مصرف مایعات فراوان از جمله آب میوه ها قبل از ورزش هم مناسب است.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید