اخبار

یادواره شهدای بخش ندوشن و روستای علویه برگزار می شود

(بدون دیدگاه)


با رعایت این چهار خصلت مریض نمی‌شوید

(بدون دیدگاه)


کدام عمل امام حسین (ع) اهمیت اقامه نماز را آشکار کرد؟

(بدون دیدگاه)


نجوای لالایی مادران ندوشنی در همنوایی با رباب+تصاویر

(بدون دیدگاه)


دوم محرم؛ ورود به کربلا

(بدون دیدگاه)


بازدید معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری از ندوشن

(بدون دیدگاه)


آیین سنتی الصلاه در ندوشن

(بدون دیدگاه)


آیین سنتی پرسه در ندوشن+تصویر

(بدون دیدگاه)


مردم اشکذر با ادغام حوزه انتخابی اشکذر و میبد مخالفند

(بدون دیدگاه)


همایش شیرخواران حسینی در ندوشن برگزار می شود

(بدون دیدگاه)


دیدار دوستانه ستارگان تیم ملی ایران با تیم مهربد+تصویر

(بدون دیدگاه)


مباهله به چه معناست؟/ مشروح نامه پیامبراکرم (ص) به مسیحیان

(بدون دیدگاه)


شگفت یزدان، غاری برای گردشگران ماجراجو در یزد

(بدون دیدگاه)


ندوشن با آیین سنتی بهر شهید به پیشواز ماه محرم رفت

(بدون دیدگاه)


چرا نباید زندگی خصوصی‌مان را به اشتراک بگذاریم؟

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22422 بدون دیدگاه انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵ نسخه چاپي ارسال به دوستان

نحوه مسدودسازی «مزاحمت‌های پیامکی خاص» مشخص شد

رگولاتور ارتباطات کشور

نحوه مسدودسازی «مزاحمت‌های پیامکی خاص» مشخص شد

رگولاتور ارتباطی کشور از راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۹۵ برای برخورد با شماره‌های تلفن همراهی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم می‌کنند خبر داد و از نحوه ارسال شماره‌های مزاحم به این سامانه گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛سال گذشته سامانه ۸۰۰ با هدف ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامکهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، بازی و سرگرمی راه‌اندازی شد و مشترکان تلفن همراه می‌توانستند با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ یا شماره‌گیری #۸۰۰* از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند.

پس از ساماندهی یکپارچه پیامکهای تبلیغاتی، برخی سودجویان که راه را برای ادامه فعالیتهای پیامکی خود که سود هنگفتی را به دنبال داشت و آسایش را از مردم سلب کرده بود، تنگ دیدند لذا شروع به انتشار پیامهای خود از شماره‌های شخصی (سیم‌کارتهای معمولی) کردند.

این راه فرار جدید با توجه به حجم پیامکهای تبلیغاتی از شماره‌های ناشناس، بیش از پیش موجب آزار و اذیت مشترکان تلفن همراه شد تا اینکه با افزایش میزان شکایات مردمی، بار دیگر پای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به میدان رقابت با این پدیده نادر در کشورمان باز شد.

با توجه به اینکه تاکنون مکانیزم مقابله با پیامکهای تبلیغاتی از شماره‌های معمولی (پیامکهای شخصی) مشخص نشده بود؛ حسین فلاح جوشقانی؛ رگولاتور ارتباطات کشور است درباره نحوه برخورد با پیامکهای مزاحم شخصی گفت.

رگولاتور ارتباطات با بیان اینکه برای سرشماره‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی همچنان سامانه ۸۰۰ پابرجاست و مشترکان می‌توانند از طریق پیامک یا ارسال کد USSD به آن از سرویسهای فعال خود مطلع شوند، گفت: برای برخورد با پیامکهای تبلیغاتی که از طرق دیگر و با شماره‌های معمولی برای مردم ارسال می‌شود، نیز سامانه ۱۹۵ را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: کافی است مشترکانی که از شماره‌های شخصی تلفن همراه، پیامکهای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، شماره مورد نظر را با فرمت ۰۹xxxxxxxxx به شماه ۱۹۵  ارسال کنند تا بعد از بررسی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به مسدودسازی پیامک آن شماره مشخص اقدام شود.

سامانه پیامکی ۱۹۵ در حال حاضر فعال شده و با استفاده از این سامانه با پیامکهای تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن‌همراه  برخورد می‌شود؛ به این منظور شماره فرد ارسال کننده پیامک را به سامانه ۱۹۵ ارسال می‌کنند که این پیامک ارسالی کاملا رایگان است و برای مشترک هیچ هزینه‌ای ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید