اخبار

تکمیل احداث درمانگاه ندوشن با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

(بدون دیدگاه)


دفع نامناسب زباله، علت نزدیک شدن گرگ به مناطق مسکونی است

(۱ دیدگاه)


تصاویری از برداشت زعفران در صدر آباد ندوشن

(بدون دیدگاه)


بازدید فرماندار میبد از روند برداشت زعفران در صدرآباد / تصاویر

(بدون دیدگاه)


اطلاع‌نگاشت | به جوانان عزیز چند سفارش دارم

(بدون دیدگاه)


آغاز برداشت طلای سرخ از اراضی بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


مشت‌های گره‌کرده نسل چهارم انقلاب علیه استکبار

(بدون دیدگاه)


مشاغل خانگی، فرصتی برای اشتغال و کارآفرینی

(بدون دیدگاه)


ایجاد بخش ویژه ادیب در کتابخانه عمومی ندوشن

(بدون دیدگاه)


در این شرکت همه کتاب می خوانند

(بدون دیدگاه)


فعالیت معدن در نزدیکی غار سرخون ندوشن متوقف شد

(بدون دیدگاه)


جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


هم‌اندیشی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار برگزار می‌شود

(بدون دیدگاه)


«ندوشن» را زیبا ببینید تا زیبا بماند

(بدون دیدگاه)


دیدار مسئولین شهر ندوشن با فرمانده و پرسنل کلانتری ندوشن

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22727 بدون دیدگاه انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛موز علاوه بر داشتن منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید