اخبار

سخنان اندوهبار امیرالمومنین(ع) هنگام دفن فاطمه زهرا(س)

(بدون دیدگاه)


مسابقات قرآن و عترت در ندوشن برگزار شد

(بدون دیدگاه)


یادواره شهدای فصل زمستان ندوشن برگزار می‌شود

(بدون دیدگاه)


جزئیات مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در میبد

(بدون دیدگاه)


رسم دیرینه پخت آش جو اول اسفند در ندوشن

(بدون دیدگاه)


دعا برای آرامش / ۵ دعای برتر برای آرامش اعصاب روان و رفع دلشوره

(بدون دیدگاه)


اطلاعیه شهرداری ندوشن جهت انجام امور پیمانکاری

(بدون دیدگاه)


جشنواره پخت کیک و غذا توسط دانش آموزان دبیرستان رازی

(بدون دیدگاه)


افتتاح پروژه گازرسانے روستاهای هفتهر و سورڪ با حضور مسئولین

(بدون دیدگاه)


صلابت مردم ندوشن در یوم الله” ۲۲ بهمن ۹۶ “درخشید +تصاویر

(بدون دیدگاه)


نورافشانی در تپه نورالشهدا همراه با گلبانگ الله اکبر

(بدون دیدگاه)


دعوت به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن

(بدون دیدگاه)


برگزاری مسابقه اذان دانش آموزان در ندوشن

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهدا به مناسبت دهه فجر

(بدون دیدگاه)


عطرافشانی گلزار شهدای ندوشن در دهه فجر

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22727 بدون دیدگاه انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛موز علاوه بر داشتن منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید