اخبار

بومی نگری مطالبات جوانان ندوشنی/ اشتغال غیر بومی‌ها در معادن ندوشن

(بدون دیدگاه)


خراش معدنکاران بر عرصه‌های طبیعی یزد

(بدون دیدگاه)


برداشت آب از بندهای خاکی روستای نیوک مجاز نیست اما برخورد هم نمی کنیم

(بدون دیدگاه)


جلسه بررسی وضعیت امهال وام‌های کشاورزان و دامداران شهرستان برگزار شد

(بدون دیدگاه)


طنین مناجات امام حسین(ع) در روز عرفه درتپه نورالشهداء

(بدون دیدگاه)


دیدار و تجلیل از دو تن آزادگان سرافراز بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


تکریم از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان میبد+ تصاویر

(بدون دیدگاه)


۱۵سال در انتظار احداث یک جاده روستایی/راهی که از مسیر مرگ می‌گذرد

(بدون دیدگاه)


کلاس آموزشی توجیهی آشنایی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

(بدون دیدگاه)


غار «شگفت» شگفتی‌ساز می‌شود

(بدون دیدگاه)


بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از بخش ندوشن

(بدون دیدگاه)


ضرورت توسعه بخش ندوشن با حفظ هویت تاریخی منطقه و نگهداشت جمعیت روستایی

(بدون دیدگاه)


نقش سواد رسانه‌ای در تشخیص اخبار صحیح/ شایعاتی که نباید باور کنیم

(بدون دیدگاه)


برگزاری کارگاه آموزشی آیین همسرداری و تربیت فرزندان

(بدون دیدگاه)


شب شعر ومحفل ادبی شهر ندوشن برگزار شد/ تصاویر

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22727 بدون دیدگاه انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛موز علاوه بر داشتن منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید