اخبار

دیوار حفاظت از سیلاب صدرآباد ندوشن احداث می شود

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهدا به مناسبت سوم خرداد+تصاویر

(بدون دیدگاه)


غبار روبی گلزار شهدا شهر ندوشن

(بدون دیدگاه)


قصه پرغصه خرمشهر از کجا شروع شد

(بدون دیدگاه)


ندوشن و اسلامی‌ندوشن

(بدون دیدگاه)


روز تا جام جهانی روسیه/باشگاه رُم از تیم ملی ایران حمایت کرد

(بدون دیدگاه)


مزیت روزه برای مبتلایان به چربی خون/ توصیه به مصرف کاهو در وعده سحری

(بدون دیدگاه)


تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

(بدون دیدگاه)


“فرزین خادمی” به سمت معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد منصوب شد

(۲ دیدگاه)


بهترین فواید روزه داری در ماه رمضان برای بدن انسان چیست؟

(بدون دیدگاه)


پنج شنبه روز اول ماه رمضان است

(بدون دیدگاه)


یادداشتی درباره بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

(بدون دیدگاه)


شهردار جدید تهران مشخص شد

(بدون دیدگاه)


خسارات یک و نیم میلیاردی بارندگی و سیلاب اخیر به بخش های زیر ساختی و کشاورزی ندوشن

(بدون دیدگاه)


دلایل خالی شدن باطری موبایل چیست؟

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22727 بدون دیدگاه انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛موز علاوه بر داشتن منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید