اخبار

نجات ۹ نفر گرفتار در برف و سرما در ندوشن

(بدون دیدگاه)


راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ندوشن برگزار شد

(بدون دیدگاه)


در دهه فجر ساختمان جدید بخشداری ندوشن افتتاح شد

(بدون دیدگاه)


طرح شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر ندوشن کلنگ زنی شد

(بدون دیدگاه)


روکش آسفالت جاده میبد – ندوشن افتتاح شد

(بدون دیدگاه)


خیابان از دانشگاه جلو افتاد

(بدون دیدگاه)


بهره برداری ۴ پروژه مخابراتی در ندوشن به مناسبت دهه فجر

(بدون دیدگاه)


اعمال محدویت تردد درمحورفولادآلیاژی به ندوشن بزودی .

(بدون دیدگاه)


فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.

(بدون دیدگاه)


طنین گلبانگ انقلاب در دبیرستان شهید صدوقی ندوشن+گزارش تصویری

(بدون دیدگاه)


پیام تبریک فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) ندوشن به مناسبت فرا رسیدن ایام فرخنده دهه مبارک فجر

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهدای روستای علویه ندوشن

(بدون دیدگاه)


رژه موتوری به مناسبت آغاز دهه فجر در ندوشن برگزار شد

(بدون دیدگاه)


انتقاد رهبر انقلاب از یکسان‌سازی قبور شهدا

(بدون دیدگاه)


برنامه های آموزش و پرورش ندوشن جهت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22727 بدون دیدگاه انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ نسخه چاپي ارسال به دوستان

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

بهترین و بدترین خوراکی‌ها قبل از خواب

برای داشتن خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر و همچنین حفظ سلامت روانی و جسمانی خود باید عادات غذایی قبل از خواب شبانه خود را اصلاح کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛موز علاوه بر داشتن منیزیم، دارای پتاسیم ، آرامش بخش و تسکین دهنده طبیعی ماهیچه ها هم به شمار می‌رود.

عسل با داشتن ماده شیرین گلوکز ترشح اورکسین را در مغز مسدود می‌کند. اورکسین عنصری شیمیایی است که باعث ایجاد هوشیاری می شود و با کاهش میزان ترشح اورکسین، خواب راحت تری خواهیم داشت.

بادام و گردو منابع خوبی از تریپتوفان و منیزیم هستند و خوردن یک مشت کوچک از آنها قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و منظم نگه داشتن ریتم ضربان قلب هنگام خواب کمک می کند.

کلسیم موجود در محصولات لبنی می تواند به مغز برای تولید ملاتونین کمک کند. این ماده شیمیایی خواب آور است.

جو دوسر یا غلات فرآوری شده:منبع خوبی از ملاتونین محسوب می‌شوند، خوردن یک کاسه کوچک از آنها اثر شگرفی در ایجاد خواب راحت دارد. خوردن غلات فرآوری شده به همراه شیر به دلیل کربوهیدرات موجود در این غلات و کلسیم موجود در شیر، انتخاب خوبی برای یک وعده غذایی سبک قبل از خواب است.

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه پس از شام و قبل از خواب لذتبخش است اما به دلیل داشتن کافئین خواب را مختل می کند .کافئین علاوه بر قهوه در مواد دیگری مانند شکلات، نوشیدنی های انرژی زا و چای وجود دارد. توصیه می شود از مصرف این مواد قبل از رفتن به رختخواب اجتناب کنید.

انتهای پیام/صدا و سیما

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید