اخبار

در گذشته فعال حوزه رسانه‌ای میبد

(بدون دیدگاه)


ایزوگام دشمن ثبات و بقای بافت تاریخی ندوشن!

(بدون دیدگاه)


جشن به مناسبت عید سعید فطر درندوشن / تصاویر

(بدون دیدگاه)


اقامه نماز عید بندگی در ندوشن + تصاویر

(بدون دیدگاه)


تیم ملی فوتبال روسیه ۵ عربستان۰/ شکست تحقیر آمیز سعودی‌ها مقابل روس‌ها

(بدون دیدگاه)


کاسبی اینستاگرام به استوری کشیده شد

(بدون دیدگاه)


کمک مالی موسسه اندیشه روشن ندوشن به درمانگاه نوساز ندوشن

(بدون دیدگاه)


خداحافظی با ماه بی پایان

(بدون دیدگاه)


اینجا واقعیتی تاریخی در حال فروپاشی است

(بدون دیدگاه)


راه برای افزایش پشتکار و مقاومت در هنگام برخورد با سختی‌ها

(بدون دیدگاه)


پایگاههای کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره و کفاره

(بدون دیدگاه)


مردم ندوشن با ماه رمضان وداع کردند+تصاویر

(بدون دیدگاه)


راهپیمایی روز جهانی قدس در ندوشن / تصاویر

(بدون دیدگاه)


دعوت به حضور گسترده مردم ندوشن در راهپیمایی روز جهانی قدس

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهیدان رحیمی ونظری

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22731 بدون دیدگاه انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ نسخه چاپي ارسال به دوستان

مهمترین عامل سرماخوردگی چیست؟

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی

مهمترین عامل سرماخوردگی چیست؟

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان، ضعف سیستم ایمنی بدن را مهم‌ترین عامل سرماخوردگی و تغذیه مناسب را تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن بیان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛دکتر محمدکاظم زاده، سرما‌خوردگی را یکی از رایج‌ترین بیماری‌های ویروسی برشمرد و گفت: با سرد‌شدن هوا این بیماری شیوع بیشتری پیدا می‌کند که کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان بیشتر از دیگران در معرض تهدید هستند و مهم‌ترین علت آن را می‌توان ضعف سیستم ایمنی بدن دانست.

وی رعایت بهداشت فردی، شستشوی مداوم دست‌ها، اجتناب از دست‌دادن و روبوسی را موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها برشمرد و گفت: تغذیه صحیح تاثیر بسیار زیادی در سلامت و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها دارد .

کاظم‌زاده اظهار کرد: استراحت و تغذیه مناسب ( وضعیت تغذیه می‌تواند بر تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد) و مصرف میوه‌ها و سبزیجات به مقدار فراوان (حداقل روزی ۵ سهم میوه و سبزی دریافت شود ) چون سرشار از انواع ویتامین‌ها هستند و می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر باشند.

وی افزود: در میان میوه‌ها بالاترین ویتامینC را خانواده مرکبات دارند. انواع مرکبات مانند پرتقال و گریپ‌فروت، توت‌فرنگی، کیوی، طالبی ، انواع فلفل سبز و قرمز، کلم بروکلی و گوجه‌فرنگی منابع بسیار غنی این ویتامین هستند . که البته با مصرف آنها میتوان طول دوره بیماری را کاهش داد.

کاظم‌زاده، مصرف بیشتر قارچ ، سیر، موسیر و پیاز را مهم بیان کرد و گفت: این سبزی‌ها سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند، مصرف شلغم که سرشار از املاح مفیدی مانند کلسیم و منیزیم بوده و ازمواد غذایی بسیار با ارزش به حساب می‌آید و اثر مفید و موثری در درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی دارد در ضمن شلغم سرفه را تسکین می‌دهد البته ترب‌سیاه هم تمام خواص شلغم را دارد .

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: مصرف صحیح چربی‌های خوب که شامل اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ می شود (که در ماهی، روغن زیتون ، کلزا، گردو و بادام وجود دارند )، علاوه بر میوه‌ها و سبزیجات، پروتئین‌ها که مقدار بالای آن در گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، انواع ماهی‌ها، محصولات دریایی و گردو وجود دارد موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند. همچنین پروتئین‌ها و چربی‌ها در عملکرد مطلوب سیستم ایمنی دخیل هستند، مصرف مایعات‌گرم مانند شیر، سوپ و آش و همین طور استراحت می‌تواند در کاهش مدت زمان درمان و بهبود و تسکین علائم بیماری کمک‌کننده باشد.

انتهای پیام/سلامت نیوز

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید