اخبار

در گذشته فعال حوزه رسانه‌ای میبد

(بدون دیدگاه)


ایزوگام دشمن ثبات و بقای بافت تاریخی ندوشن!

(بدون دیدگاه)


جشن به مناسبت عید سعید فطر درندوشن / تصاویر

(بدون دیدگاه)


اقامه نماز عید بندگی در ندوشن + تصاویر

(بدون دیدگاه)


تیم ملی فوتبال روسیه ۵ عربستان۰/ شکست تحقیر آمیز سعودی‌ها مقابل روس‌ها

(بدون دیدگاه)


کاسبی اینستاگرام به استوری کشیده شد

(بدون دیدگاه)


کمک مالی موسسه اندیشه روشن ندوشن به درمانگاه نوساز ندوشن

(بدون دیدگاه)


خداحافظی با ماه بی پایان

(بدون دیدگاه)


اینجا واقعیتی تاریخی در حال فروپاشی است

(بدون دیدگاه)


راه برای افزایش پشتکار و مقاومت در هنگام برخورد با سختی‌ها

(بدون دیدگاه)


پایگاههای کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره و کفاره

(بدون دیدگاه)


مردم ندوشن با ماه رمضان وداع کردند+تصاویر

(بدون دیدگاه)


راهپیمایی روز جهانی قدس در ندوشن / تصاویر

(بدون دیدگاه)


دعوت به حضور گسترده مردم ندوشن در راهپیمایی روز جهانی قدس

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهیدان رحیمی ونظری

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22798 بدون دیدگاه انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ نسخه چاپي ارسال به دوستان

۹ روش ساده برای درمان فوری سرما خوردگی

۹ روش ساده برای درمان فوری سرما خوردگی

آیا می‌دانید غیر از پوشیدن لباس‌های گرم و نوشیدن مایعات فراوان، چه راه‌هایی برای درمان سرما‎خوردگی وجود دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛در این خبر با برخی از مهم‌ترین راه‌کارهای خانگی برای درمان سرماخوردگی آشنا می‌شوید: سیر حاوی آلیسین فعال است که مبارزه با باکتری و عفونت را بر عهده دارد. اثر سیر خام بیشتر است ولی می توانید آن را با سبزیجات تف بدهید، یا به سوپ و یا خوراک های دریایی و مرغ اضافه کنید.

۱. پرهیز از خوردن هله‎هوله هر خوراک پر‎چربی عملکرد سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‎ها کُند می‎کند. به جای این خوراکی‎ها، مقدار زیادی آب بنوشید و غذاهای سالم و مغذی مصرف کنید، مثل سوپ داغ، میوه‎ها و سبزیجات تازه.

۲. استراحت کنید شب زودتر بخوابید. نیروی شفابخش خواب را دست کم نگیرید. خواب روی عملکرد روزانه ما، روی ظاهرمان و از همه مهم‎تر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر زیادی دارد. به محض اینکه متوجه شدید دارید سرما می‎خورید، مقدار خواب و استراحت خود را تنظیم کنید (حداقل ۸ ساعت).

۳. از استرس دوری کنید استرس کارایی سیستم دفاعی را پایین می‌آورد. سعی کنید کار خود را در منزل انجام دهید، مرخصی بگیرید و انجام کارهای تنش‎زا را به بعد از بهبود خود موکول کنید.

۴. سیگار نکشید سیگار کشیدن در دورانی که سرما‎ خورده‎اید بدترین کار است. سیگار با زیاد کردن هورمون استرس، عملکرد سیستم دفاعی بدن را خراب می‎کند. همچنین بدن را بیشتر در معرض رادیکال‎های مضر آزاد قرار می‎دهد. این اتفاق درست بر‎عکس دفاع سم‎زدایی است که در بدن صورت می‎گیرد.

۵. ویتامین C مصرف کنید خیلی از ما به محض سرما‎ خوردن به سراغ آب‎پرتقال می‎رویم. طبق تحقیقات، ۲۰۰ میلی‎گرم آب‎پرتقال طول دوره بیماری را در حدود ۸٪ کم می‎کند. این ویتامین همچنین به عنوان آنتی‌هیستامین و عامل ضد‎التهاب عمل می‎کند و به همین دلیل آب‎ریزش، و دردهای ناشی از سرما‎خوردگی را کاهش می‎دهد. منابع این ویتامین عبارتند از: کیوی، بروکلی، و گوجه‎فرنگی. گاهی هم می‎توان از مکمل‎های دارویی استفاده کرد.

۶. مصرف روی را افزایش دهید این ماده معدنی هم طول بیماری شما را کم می‎کند. افرادی که در این دوره قرص روی مصرف می‎کنند طول بیماری کوتاه‎تری خواهند داشت. روی از تکثیر شدن ویروس سرما‎خوردگی پیشگیری می‎کند. این ماده معدنی در مواد خوراکی مانند گوشت گاو، مرغ، غلات غنی شده و شیر و ماست یافت می‎شود.

۷. سیر مصرف کنید اگر سرما خورده‎اید، باید بوی بد سیر را فراموش کنید و از آن بیشتر استفاده کنید. سیر حاوی آلیسین فعال است که مبارزه با باکتری و عفونت را بر عهده دارد. اثر سیر خام بیشتر است ولی می‎توانید آن را با سبزیجات تف بدهید، یا به سوپ و یا خوراک‎های دریایی و مرغ اضافه کنید.

۸. از ورزش خود‎داری کنید با ترک ورزش در طول دوره بیماری، زودتر خوب می‎شوید. یا اینکه حد‎اقل سعی کنید حرکات ورزشی را کند‎تر انجام دهید: مثلا به جای دویدن، راه بروید. چون تمرینات سنگین بیشتر از همیشه انرژی شما را تحلیل می‎برد.

۹. از اسپری استفاده کنید به محض احساس کردن اولین علایم سرما‎خوردگی، به‌عنوان پیشگیری می‎توانید از اسپری بینی استفاده کنید. در اسپری هیچ داروی خاصی وجود ندارد، بلکه فقط مثل مانعی رفتار می‎کند که جلوی پیشروی ویروس‌ها را می‎گیرد.

منبع خبر: بهداشت نیوز

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید