اخبار

سخنان اندوهبار امیرالمومنین(ع) هنگام دفن فاطمه زهرا(س)

(بدون دیدگاه)


مسابقات قرآن و عترت در ندوشن برگزار شد

(بدون دیدگاه)


یادواره شهدای فصل زمستان ندوشن برگزار می‌شود

(بدون دیدگاه)


جزئیات مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در میبد

(بدون دیدگاه)


رسم دیرینه پخت آش جو اول اسفند در ندوشن

(بدون دیدگاه)


دعا برای آرامش / ۵ دعای برتر برای آرامش اعصاب روان و رفع دلشوره

(بدون دیدگاه)


اطلاعیه شهرداری ندوشن جهت انجام امور پیمانکاری

(بدون دیدگاه)


جشنواره پخت کیک و غذا توسط دانش آموزان دبیرستان رازی

(بدون دیدگاه)


افتتاح پروژه گازرسانے روستاهای هفتهر و سورڪ با حضور مسئولین

(بدون دیدگاه)


صلابت مردم ندوشن در یوم الله” ۲۲ بهمن ۹۶ “درخشید +تصاویر

(بدون دیدگاه)


نورافشانی در تپه نورالشهدا همراه با گلبانگ الله اکبر

(بدون دیدگاه)


دعوت به حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن

(بدون دیدگاه)


برگزاری مسابقه اذان دانش آموزان در ندوشن

(بدون دیدگاه)


دیدار با خانواده شهدا به مناسبت دهه فجر

(بدون دیدگاه)


عطرافشانی گلزار شهدای ندوشن در دهه فجر

(بدون دیدگاه)


شماره خبر: 22867 بدون دیدگاه انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ نسخه چاپي ارسال به دوستان

غذاهای مفیدی که تا به حال آنها را اشتباه مصرف می‌کردید+ اسامى

غذاهای مفیدی که تا به حال آنها را اشتباه مصرف می‌کردید+ اسامى

حتی اگر بهترین و سالمترین مواد غذایی را مصرف کنید، بدون در نظر گرفتن نحوه صحیح مصرف آنها، نمی توانید از تمام فواید و مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛چند نمونه از بزرگترین اشتباهات که می توانند مانع جذب ویتامین ها و املاح معدنی در غذاها شوند، از این قرارند:

ماست: ماست حاوی آب است که البته خیلی ها راغب به مصرف آن نیستند. این در حالی است که این مایع حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذاها نیز اجتناب نمایید چون باکتری های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می روند.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی است اما بهتر است برای بهره بردن از این فواید، گوجه فرنگی را بپزید.

مارچوبه: این سبزی ارزشمند را آب پز نکنید. این کار باعث خارج شدن ویتامین ث موجود در مارچوبه می شود. بهتر است این سبزی را بخارپز و در نهایت کبابی کنید. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

دانه کتان: این غلاف حاوی تعداد زیادی از خواص درمانی است ضمن این که منبع غنی از فیبر، امگا ۳، و لیگنان؛ ماده شیمیایی گیاهی نیز محسوب می شود که خاصیت ضد سرطان دارد. بدن ما قادر به هضم این دانه نیست و بنابراین برای استفاده از خواص تغذیه ای آن، این دانه را آسیاب کنید تا بخش های ارزشمند آن از بین نروند.

چای سیاه: قبل از این که مقادیری شیر به چای خود بیفزایید، این را بدانید که مطالعات نشان داده اضافه کردن لبنیات به چای سیاه، خواص آنتی اکسیدانی چای را از بین می برد. پروتئین های شیر به ترکیب موجود در چای سیاه که کاتچین نام دارد می چسبد و ترکیبات مفید چای را از بین می برد.

کلم بروکلی: این نوع کلم سرشار از ویتامین ث، کلروفیل، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد سرطانی است. بنابراین آن را به شکل بخارپز و یا آب پز مصرف کنید و از سرخ کردن آن بپرهیزید تا باعث از دست رفتن مواد مغذی موجود در این سبزی نشوید.

توت فرنگی: چاقو زدن به توت فرنگی و یا خرد کردن آن، منجر به کاهش جذب ویتامین ث و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می شود. ویتامین ث موجود در توت فرنگی به نور و اکسیژن حساس است و وقتی در معرض آنها قرار می گیرد، سیر از بین رفتن دارد. اگر قرار است میوه هایی مثل توت فرنگی را خرد کرده و بعد مصرف کنید، بهتر است اصلا قید خوردن آن را بزنید.

سیر: برعکس توت فرنگی که حاوی ویتامین ث بوده و در برابر نور حساس است، آلیسین موجود در سیر که خواص ضد سرطانی دارد، با قرارگیری در معرض نور و هوا، بیشترین میزان اثربخشی را دارد. سیر را خرد کرده و بعد آن را به مدت ۱۰ دقیقه در معرض هوا قرار دهید.

غلات کامل: غلات کامل و حاوی سبوس مانند انواع لوبیا، حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین ها و مواد معدنی در غذاها متصل می شود و از جذب آنها جلوگیری می کند. پس همیشه این غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی سپری شود تا فیتات موجود در آنها از بین برود.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

اخبار مرتبط :

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای  موزه تاریخ وفرهنگ ندوشن

عملیات پاکسازی و جمع آوری نخاله های ساختمانی در ندوشن آغاز شد

موانع اصلی توسعه فناوری را پشت سر گذاشته‌ایم/نیاز به تصویب برنامه‌های فضایی جدید به خوبی حس می شود

سالن ورزشی صالحین بسیج امام حسین (ع) به بهره برداری رسید+ تصاویر

برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته بسیج درندوشن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.

خبرنگار ما باشید