شماره خبر: 10395 ۱ دیدگاه انتشار: 10 آذر 1393 - 19:58 نسخه چاپي ارسال به دوستان

مزاحمی به نام تبلیغات پیامکی

مزاحمی به نام تبلیغات پیامکی

این روزها در هر ساعت و هر وقت، پیامک های تبلیغاتی در تلفن های همراه دیده می شود، پیامک هایی که شاید بتوان نام مزاحم های پیامکی را را بر روی آنها گذاشت . پیامک های تبلیغاتی از هر مدلی و به صورت کاملا بی اجازه وارد گوشی های تلفن همراه می شود و تنها […]

این روزها در هر ساعت و هر وقت، پیامک های تبلیغاتی در تلفن های همراه دیده می شود، پیامک هایی که شاید بتوان نام مزاحم های پیامکی را را بر روی آنها گذاشت .

پیامک های تبلیغاتی از هر مدلی و به صورت کاملا بی اجازه وارد گوشی های تلفن همراه می شود و تنها منافع مالی فرستنده ، مهمترین هدف ارسال چنین پیامک هایی است.

از رزرو بلیط های مسافرتی گرفته تا فروش کیف و کفش، لباس و یا مسائل بهداشتی و سلامتی ، مهمترین موضوعاتی هستند که این روزها به صورت پیامک وارد گوشی ها می شوند.

وقتی اسم پیامک می آید، همه به یاد خبر مهم و کوتاه و یا سلام و احوالپرسی ، یا تبریک و تسلیت ایامی خاص می افتند، اما امروزه تلفن های همراه به صورت یک وسیله برای تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است.

پیامک های تبلیغات وقت و بی وقت ، شب و روز و در واقع هر وقت که بخواهند به گوشی های همراه ورود پیدا می کنند وحرف و پیام خود را انتقال می دهند، حال چه مخاطب بخواهد و تمایل به خواندن داشته باشد و یا علاقه و میلی نسبت به آن نداشته باشد.

برخی از پیامک ها هم وعده ماشین هایی را می دهند که شاید تا به حال این خودروها نصیب کسی نشده است.

متاسفانه این پیامک ها روز به روز بیشتر روی تلفن های همراه آرزوهای مردم را برای کسب درآمد به بازی می گیرند و با ارسال این پیامک ها، ذهن و فکر مردم را به خود مشغول می کنند.

ارسال این پیامک ها حاصل کارصاحبان مشاغل و شرکت‌های تبلیغاتی است که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون آگاهی از رضایت مخاطب می‌کنند تا سود زیادی را در این راستا از آن خود کنند.

البته باید توجه داشت که مبلغ مذکور شده برای این نوع پیامک ها ، صحبت از 50 تومان و یا 100 تومان است که در نگاه اول بسیار مبلغ کمی است اما جمع پول این پیامک ها گاه سر به میلیاردها تومان می زند و به جیب افراد زرنگ سرازیر می شود.

به نطر می رسد که پیامک‌های تبلیغاتی موضوعی است که هر دارنده تلفن همراهی با آن مواجه می‌شود و در برخی از موارد هم این پیامک های تکراری، کلافه، خسته و گاهی عصبانیت را به دنبال دارند.

براستی مباحثی که در این پیامک ها وجود دارد، تا میزان صحت دارد؟

اگر دارندگان تلفن های همراه نخواهند که این پیامک های تبلیغاتی برای آنان ارسال شود، چه باید کرد؟

می طلبد که ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی ،ابتدا از تمایل مخاطبان خود برای دریافت پیام هایی از این دست اطلاع داشته باشند، سپس موجی از پیامکهای تبلیغاتی را برای آنها ارسال کنند .

همچنین دارندگان تلفن های همراه نیز انتظار دارند که نظارتی بر اینگونه تبلیغات وجود داشته باشد .

اخبار مرتبط :

یک پاسخ به “مزاحمی به نام تبلیغات پیامکی”

  1. مهدی گفت:

    برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:
    ۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
    ۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
    ۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.