به مناسبت هفته ثبت احوال
گفتگو با مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن
به مناسبت روز ثبت احوال گفتگو با احمد علی عزیزی مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن؛ ثبت احوال به صورت یکپارچه در جهان مربوط به قرن نوزدهم میلادی است. در ایران همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و نیاز به شناسایی اتباع جهت ایجاد ارتش منظم ، اخذ مالیات و …. تاسیس ثبت احوال در دستور کار قرار گرفت. از این رو در جلسه مورخه 30 آذر ماه 1297 ه ش به تصویب هیات وزیران رسید و با صدور شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ 3 دی ماه 1297 در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
سازمان ثبت احوال کشور به دلیل داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمار های حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت محسوب می شود. ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و و اطلاعات ویژه جمعیتی به ارکان حکومت یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سازمان می باشد.
به مناسبت هفته ثبت احوال ( 3 الي 9 ديماه )، جهت اطلاع بیشتر اهالی بخش ندوشن با نمایندگی ثبت احوال بخش و کارکرد های آن، مصاحبه ای با احمد علی عزیزی مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن انجام داده ایم که در پی می آید:
ضمن تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار پایگاه خبری ندای ندوشن قرار دادید، در ابتداي گفتگو در ارتباط با ثبت آماری وقایع حياتي ندوشن بفرمائيد.
آمار وقایع حياتي ( تولد ، وفات ) در بخش ندوشن تا پايان آذرماه 1395 ( 9 ماه ) به اين صورت است: ما در اين بازه زماني در ندوشن تعداد 32واقعه ولادت و تعداد 26 واقعه وفات ثبت كرده ايم.
درنمایندگی ثبت احوال ندوشن چه نوع خدماتي ارائه مي شود؟
در ثبت احوال ندوشن همه گونه خدمات سجلي اعم از: صدور شناسنامه نوزاد و ثبت ولادت ، ثبت وفات ، تعويض شناسنامه ، عكس دار نمودن شناسنامه ، صدور شناسنامه مفقودي ، تغيير نام و يا نام خانوادگي ، صدور كارت ملي هوشمند و … ارائه مي شود. در واقع در اين مورد اداره ثبت احوال بخش ندوشن همه گونه خدماتي كه در ساير ادارات ثبت احوال در كشور ارائه مي شود را به اهالي بخش ندوشن ارائه مي نمايد و هيچگونه مشكلي از اين بابت وجود ندارد.
اگر ممكن است توضيحاتي در مورد مراحل صدور كارت ملي هوشمند بفرمائيد؟
كارت ملي هوشمند كه از سال 92 ارائه ي آن به متقاضيان انجام مي شود در حال حاضر به صورت اختياري مي باشد. مراحل ارائه ي كارت ملي هوشمند به شكل زير است:
• مراجعه فرد به آدرس اینترنتی https://www.ncr.ir و انجام ثبت نام اولیه (در درج اطلاعات بایستی اطلاعات هویتی فرد، همسر و فرزندان، پدر ومادر به طور کامل درج گردد)
• مراجعه به وب سایت مذکور و نوبت گیری جهت مراجعه حضوری
• مراجعه حضوری متقاضی به دفتر پیشخوان توسط متقاضی در تاریخ مقرر
در پایان از زحمات شما در نمایندگی ثبت احوال بخش ندوشن تشکر وقدردانی می شود و از وقتی که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی ندای ندوشن قرار دادید سپاسگزاریم.
دیدگاهتان را بنویسید