شماره خبر: 21665 بدون دیدگاه انتشار: 19 تیر 1396 - 08:27 نسخه چاپي ارسال به دوستان

بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت کارکنان ستادیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت کارکنان ستادیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

هدف مقاله حاضر بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت در بین کارکنان ستادیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

چکیده

زمینه: امروزه جهان در حال تغییر و تحولات سریع و روز افزون است و در این میان سازمان‌هایی می‌توانند موجودیت خود را حفظ کنند و به رقابت ادامه دهند که دارای توانمندسازی روانشناختی و خلاقیت باشند.
هدف: بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با خلاقیت در بین کارکنان ستادیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
روش پژوهش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری دادهها از نوع پیمایشی همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان ستادیِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد که از میان آن‌ها تعداد387 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه تعیین شدند و پرسشنامه بین آن‌ها توزیع شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین خلاقیت با توانمندسازی روانشناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و بین خلاقیت با ابعاد؛ خودکارآمدی، خودمختاری، معناداری و اثرگذاری؛ رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و اینکه بین بُعد اعتماد و اطمینان با خلاقیت رابطه وجود ندارد.
نتیجه‌گیری: توانمندسازی‌روانشناختی بر خلاقیت تاثیر دارد و هر چقدر کارکنان توانمندی روانشناختی بالاتری داشته باشند از خلاقیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

کلیدواژه ها: توانمندسازی روانشناختی؛ خلاقیت؛ کارکنان ستادی؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نویسندگان:

سعید غیاثی ندوشن: استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران(نویسندۀ مسئول)

 فاطمه جهانی جوانمردی: کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

 علی خورسندی طاسکوه: استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی – دوره 6، شماره 3 – شماره پیاپی 23، زمستان 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید. 

 

اخبار مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربر گرامي؛ قبل از فرستادن ديدگاه، قوانين اين بخش را مطالعه نماييد.